Wiedzę o świecie czerpię głównie z dwóch źródeł: własnego doświadczenia oraz cudzego, zawartego w książkach. To samo z blogowaniem! Poniżej przedstawiam 10 aktualnych tytułów dla blogerów.
Blogowanie: co to jest?
Obecnie blogowanie to nie tylko pisanie internetowego pamiętnika. To nie tylko odpowiadanie na komentarze użytkowników czy dzielenie się własnymi przeżyciami. To coś znacznie więcej niż sposób na utrzymanie mieszkających zagranicą znajomych na bieżąco z tym, co się u nas dzieje.
Blogowanie – definicja
Blog to jeden z kanałów, dzięki któremu możemy zbudować własną markę osobistą, zaprezentować się jako ekspert, pozyskać klientów i zbudować społeczność. A wszystko to dzięki pisaniu o swoim punkcie widzenia oraz dzieleniu się z czytelnikami własną wiedzą. Ale nie tylko! Obecnie wpisy na blogu to tylko jeden z wielu sposobów dystrybuowania różnorodnych treści.
Mimo coraz częściej spotykanego poglądu, że ludzie nie czytają, a więc blogi odchodzą do lamusa, nie ma żadnych danych, które potwierdzałyby to założenie.
Moim zdaniem prowadzenie bloga ma sens w 2020. W końcu tylko z tego się utrzymuję nawet przy mojej mikrospołeczności. A właśnie! Może chciałbyś do niej dołączyć?
Jeśli chcesz wiedzieć, jak zacząć blogować, poniższa lista książek o blogowaniu na pewno będzie dla Ciebie przydatna.
Uwaga!
Dodaję jedynie publikacje, które miały swą premierę najpóźniej w 2015 roku!
Blogowanie obecnie różni się bardzo od tego, co działo się w blogosferze dekadę temu, kiedy jedynym medium społecznościowym był raczkujący Facebook. Książki o blogowaniu z tamtego okresu są wciąż na pewno w sporej mierze aktualne, ale ta sama wiedza została zaktualizowana i poszerzona w poniższych wydaniach.
Oto książka, która pokazuje, jak świadomie i w odpowiedzialny sposób kreować swój wizerunek. Porusza tematy związane z komunikacją, marketingiem i zarządzaniem firmą. Przede wszystkim pokazuje, w jaki sposób realizować swoją życiową misję. I to skutecznie! Jesteś marką to książka polecana przez m.in. Martynę Wojciechowską czy Wojciecha Eichelbergera.
Z tego tytułu dowiecie się o praktycznym wykorzystaniu storytellingu i content marketingu. Gorąco polecam wydanie drugie z 2018 roku, które zawiera aż 40 ciekawych, inspirujących ćwiczeń!
Kiedyś Kominek, dziś Jason Hunt. Nie ulega wątpliwości, że bez względu na pseudonim, Tomek Tomczyk ma i gadane, i pisane. Obecnie, by skutecznie promować blogowe treści, należy być obeznanym w social media. Masz pomysł na siebie, ale nie wiesz, od czego zacząć? Przeczytaj tę pięknie wydaną książkę.
Autor jest mentorem liderów, politologiem, prawnikiem, ekspertem od budowania marki osobistej, wizerunku, marketingu publicznego oraz wykładowcą. Jego książka skierowana jest do osób, które dopiero zaczynają przygodę z Internetem lub chcą przenieść ją na wyższy poziom i stać się liderem w swojej branży.
Chcesz jasno i skutecznie komunikować się ze swoim odbiorcą? Pragniesz opowiadać i pisać z polotem, by przyciągnąć jak najwięcej nowych czytelników lub słuchaczy? To książka dla blogerów, nauczycieli, prelegentów, marketingowców i każdego, kto chce nauczyć się, jak zaciekawić swoją historią drugiego człowieka. Wszystko, co powie lub napisze Paweł Tkaczyk (oprócz żarcików-kosmonaucików, zwanych również sucharami) ma sens, a kiedy wprowadzasz rady Tkaczyka w życie, natychmiast przynoszą wspaniałe rezultaty.
Szczerze? Żałuję, że ta książka nie została wprowadzona do kanonu lektur szkolnych. W ogólniaku w życiu mi do głowy nie przyszło, że mogłabym zostać freelancerem. Szczęśliwie po wielu latach nauczyłam się łączyć pasję z pracą dzięki blogowaniu i moja własna działalność ma się świetnie. Ale gdybym wcześniej trafiła na książkę Agnieszki Skupieńskiej, być może zaoszczędziłabym wiele tygodni zgryzot. Jeśli masz bloga i chcesz na nim zarabiać jako freelancer, przygotuj się do prowadzenia firmy razem z tą książką.
Szczęśliwa siódemka, czyli książka, która moim zdaniem stanowi podstawowy podręcznik dla blogerów. Dzięki autorowi wreszcie nauczyłam się, jak budować listę subskrybentów na newsletterze (a przy okazji, dołącz do niej i Ty, jeśli chcesz otrzymywać wartościowe, inspirujące materiały związane z rozwojem i pisaniem) oraz w jaki sposób promować swoją działalność. Ta książka otwiera oczy, a historia w niej zawarta to naprawdę gigantyczna porcja konkretnej wiedzy. Masz przeczytać tylko jedną książkę z tej listy? Niech będzie to właśnie Zaufanie czyli waluta przyszłości!
Nie wiesz, od czego zacząć budowanie swojego blogowego imperium? To oczywiste: od własnej WWW. A jak to zrobić? W praktycznej książce dla laików znajdziesz wiedzę o tym, jak zbudować swoją stronę internetową krok po kroku. Mało tego, poznasz sekrety SEO oraz analityki, by rozwinąć skrzydła w blogowaniu i wzbić się ponad konkurencję.
Autorka tej książki to istna petarda, która ma międzynarodowe rozeznanie w marketingu. Ta szczególna książkowa pozycja uwzględnia polskie realia, tak bardzo uzależnione od naszego narodowego charakteru. Nie wszystko to, co działa w marketingu za oceanem, działa u nas. Co zrobić, by skutecznie promować się w Polsce? Tego dowiesz się z niniejszej lektury, polecanej m.in. przez wspomnianego wyżej Pawła Tkaczyka.
Autor jest doświadczonym w swoim fachu marketingowcem i szkoleniowcem. Współpracował z markami takimi jak m.in. Allegro czy TVN. W swojej książce ukazuje zaskakujące fakty, np. że forma często ważniejsza jest od treści.
Jeśli znasz jeszcze jakieś ciekawe książki o blogowaniu, wydane nie tak dawno temu (po 2015 roku), wpisz tytuł w komentarzu. Chętnie sięgnę po kolejną porcję wiedzy! Daj znać, czy mój artykuł był dla Ciebie przydatny i udostępnij, by powiadomić o nim znajomych. Z góry dzięki!
Twoja
Bardzo ciekawe pozycje! Nie sądziłam, ze jest ich tak wiele. Już biegnę do biblioteki 🙂
Czas na poważną edukację! Dzięki za polecenia ☺️
Czas na poważną edukację! Dzięki za polecenia ☺️
4 pozycje z listy przeczytane! Szafrański obowiązkowo 🙂 Sergiusz Trzeciak również, Barbara Stawarz – ale wciąż brakuje mi pozycji Narratologia 🙁