Uczyń pasję swoim priorytetem.
Dla nas już nim jest.
marketing książki
Emilia przekazała mi najważniejsze rzeczy, na które powinienem zwrócić uwagę. Same konkrety, bez zbytecznego niepotrzebnego przedłużania. Jest osobą kontaktową i komunikatywną.
Podczas spotkania dowiedziałem się wielu nowych rzeczy. Z jednej strony ktoś, kto, jak ja, czyta o rynku wydawniczym i w jakiś sposób uczestniczy w tym świecie, podświadomie zdaje sobie sprawę, co należy zrobić, aby wspomóc promocję książek. Z drugiej brakuje mu listy konkretnych działań, jakie należy podjąć, a Emilia mi taką listę przygotowała, zwracając uwagę na rzeczy istotne i te mniej ważne. Przekonała mnie, że potrzebuję mieć stronę internetową i co najważniejsze, muszę aktywnie włączyć się w promocję moich książek, a nie liczyć na wydawcę.
Brakowało mi spojrzenia z drugiej strony (tj. wydawcy), a Emilia mi to spojrzenie zaprezentowała.
Cała przekazana przez Emilię wiedza zawierała same konkrety, bez owijania w bawełnę.
Czy na pewno mnie potrzebujesz?
- Napisałeś książkę, ale nie jesteś zadowolony z promocji, którą zorganizowało Ci wydawnictwo.
- Chciałbyś, by doświadczony marketingowiec i specjalista od budowania wizerunku podpowiedział Ci, jak się rozwijać, by zwiększyć popularność.
- Chcesz sprzedać więcej swoich książek.
- Zależy Ci na tym, by częściej pojawiać się w mediach.
- Potrzebujesz pomocy, by zrealizować swój cel: by każdy w Polsce znał Twoje imię i nazwisko, i kojarzył Cię z konkretnymi tytułami książek.
- Zależy Ci na tym, by profesjonalista doradził Ci, co teraz należy zrobić, by Twoja książka nie zginęła w gąszczu innych wydawanych tytułów.
- Podejrzewasz, że potrzebujesz promocji książki, ale przerażają Cię pieniądze, jakich oczekują wielkie agencje marketingowe.
- Chcesz wydać książkę jako self-publisher, w wydawnictwie usługowym lub niewielkim wydawnictwie tradycyjnym.
- Bardzo starasz promować się w social media, ale czujesz, że to za mało, bo odzew fanów jest znikomy, a zasięgi stoją w miejscu.
- Pragniesz przenieść swoją rozpoznawalność na wyższy poziom.
- Szukasz zaangażowanego patrona medialnego.
Czujesz, że to o Tobie? Jeśli tak…
Jesteś w dobrym miejscu!
Jestem Emilia Teofila Nowak
Od sześciu lat pracuję w branży wydawniczej. Jestem molem książkowym i pisarką. Opiekuję się twórcami, pomagam im stawiać pierwsze kroki w świecie literatury oraz na rynku wydawniczym, organizuję spotkania autorskie, kampanie promocyjne i jestem mikroinfluencerką.
Wiem, jak wygląda świat wydawniczy z perspektywy pisarza oraz od strony wydawcy i marketera. Współpracuję z najlepszymi profesjonalistami i fascynatami literatury. Dodatkowo studiuję mediaworking na CDV, odwiedzam konferencje marketingowe i targi książki.
I dbam, byśmy wszyscy nieustannie się rozwijali.
Chcesz być najlepszy? Współpracujmy.
Dzięki strategii marketingowej książki:
dowiesz się, jak krok po kroku zaplanować kampanię marketingową skrojoną na Twoje możliwości;
otrzymasz konkretne porady dotyczące rozwoju Twojej marki osobistej pisarza, które przydadzą Ci się na całe lata;
dowiesz się, co zrobić dalej, by wznieść swoją popularność na wyższy poziom i stać się szeroko rozpoznawalnym autorem;
zyskasz dużo lepszą niż większość początkujących twórców widoczność w branży wydawniczej;
wzniesiesz swoje pisarskie social media na wyższy poziom, ponieważ dowiesz się, jak skutecznie zwiększać zasięgi;
otrzymasz listy instytucji i mediów, które będą zainteresowane patronatem i dalszym promowaniem Twojej książki.
Co sądzą Ci, którzy już skorzystali?
strategia marketingowa książki
Pokaże i wymieni działania w trzech sferach promocji: w Internecie, mediach tradycyjnych i podczas sprzedaży bezpośredniej. W trzech przedziałach czasowych: z uwzględnieniem przedsprzedaży, czasu około premiery i rok od daty publikacji.
W oparciu o Twoje mocne strony i dostosowana do Twoich możliwości finansowych, ukaże Ci niestandardowe możliwości promocji książki, które wyróżnią Cię z tłumu innych autorów.
Podsunie Ci konkretne pomysły na posty w social media, dzięki których w szybki sposób dojdzie do konwersji, a więc realnej sprzedaży Twojej książki!
Przeanalizuje Twoją dotychczasową działalność i wykona audyt, który pokaże, co zmienić, a co robić jeszcze lepiej. Otrzymasz nawet konkretne grupy hashtagów, które szybko rozwiną Twój kanał na Instagramie oraz pomysły tekstów marketingowych.
Rozmowa z Emilią była czystą przyjemnością.
Przedtem poruszałam się trochę we mgle, teraz już wiem, jakie konkretne kroki mogę podjąć. Jak już wspominałam, znam się na pisaniu, ale nie na marketingu ani sprzedaży, więc dzięki Emilii ten proces wydaje się już trochę mniej przerażający.
Największą zaletą tego spotkania był fakt, że mogłam dowiedzieć się czegoś nowego o mojej książce z obiektywnego punktu widzenia. Wcześniej nie umiałabym powiedzieć na przykład, co wyróżnia moją historię na rynku. Znam swoją opowieść na wylot, ale skąd mam wiedzieć, co dla siebie znajdzie w niej czytelnik, co jest w niej takiego, czego nie ma u innych pisarzy (z wyjątkiem rzeczy oczywistych, np. realiów). Spostrzeżenia Emilii były dla mnie czymś nowym i cennym. Tak samo wspomnienie o wartościach, którymi cechuje się moja historia […].
Poza tym kontakty do bibliotek są bardzo cenne, fakt, że autorzy mogą sprzedawać książki na swojej stronie i że nie jest to specjalnie ryzykowne finansowo, pomysły na sponsorów, etc. Czas konsultacji umożliwił mi zadanie wszystkich nurtujących mnie pytań, choć gdybym mogła, to gadałabym z Emilią jeszcze kolejne trzy godziny! 🙂
A może chcesz skorzystać z moich zasięgów?
1. Napisz maila na kontakt@fabrykadygresji.pl.
2. Dodaj załącznik ze streszczeniem swojej książki, okładką i kilkoma informacjami o sobie. Jeżeli zależy Ci na matronacie Fabryki Dygresji, napisz mi o tym.
3. Wyślij.
4. W informacji zwrotnej otrzymasz cennik najrozmaitszych usług, które świadczę w zakresie influence marketingu. Moje zasięgi, skuteczność i to, dlaczego warto ze mną współpracować, sprawdzisz w zakładce O MNIE.
5. To takie proste!
Więcej o marketingu książki…
Jak promować debiut literacki? Porady marketingowe dla młodych pisarzy
Wydajesz pierwszą książkę w sposób tradycyjny lub jako self-publisher? Nie masz jeszcze wokół siebie zbyt wielkiej społeczności? Dobrze trafiłeś, bo powiem Ci, jak promować debiut literacki. Najczęściej konsultują się ze mną autorzy, którzy wydali książkę bez choćby...
Budowanie marki osobistej twórcy. Jak sprawić, by archetypy zrobiły za Ciebie większość roboty?
Tak, artysto, jeśli zależy Ci na tym, by Twoje imię i nazwisko lub pseudonim zostały zapamiętane, licz się z tym, że nie zawsze Twoja sztuka przemówi za Ciebie. Niezależnie od stopnia rozwoju Twojej twórczej kariery, a już na pewno na samym początku, to Ty będziesz...
Przepis na wystrzałowe spotkanie autorskie. Najlepszy poradnik dla wydających książki!
Spotkanie autorskie, zwłaszcza w dobie epidemii, to poważne wyzwanie. Organizacja takiego wydarzenia może sprawić sporo problemów również i na co dzień. Przeczytaj najlepszy poradnik o spotkaniach autorskich i zobacz, na co zwrócić uwagę! Wpis powstał we współpracy z...
Chcesz przytulić rabat?
Chcesz obejrzeć coś ciekawego?